Vanquish MG

Vanquish MG

Can Am, stort brett och tungt!

 

Tillverkaren av dessa fantastisk häftiga bilar finns inte längre. Vi har tävlat en del med dessa och vi har lika kul varje gång. Bilarna är lite större i skala, mer 1:28 än 1:32 vilket gör att det ser riktigt maffigt ut på startlinjen.

 

Det som mer eller mindre blev tillverkarens fall var deras skakiga drivlinor. En del exemplar kan hålla ihop riktigt bra, och en del rasar inom kort. Det brukar vara diffen som rasar. Detta går dock att åtgärda med några utbytesdelar. NSR har ett färdigt bakaxelkit med axel/bussningar/krondrev/fälgar. Detta kit har FEL antal tänder på krondrevet, och fälgarna är inte ett måste. Om du istället tar orginalfälgarna och limmar på NSR axeln så räcker det med dessa delar för att få ihop en drivlina som håller och går jämnt med ekipage som fortfarande har orginal drivlina.

Tillåtna bilar

 

McLaren M8B

BRM P154

McLaren M8C

BRM P167

McLaren M8D

Shadow MK11

McLaren M8E

Lola T260

Mirage

 

 

 

MOTORTYP

Original

MOTORPLACERING

Original

DREV

Original, utbytesdelSlot.it GI30-BZ, rött drev.

PINION

Original

CHASSIE

Original, Okej att utföra en lätt tillputsning för att få till passformen mellan chassie och kaross optimalt. Skruvarna som håller samman kaross och chassie skruvas stumt.

KAROSS

Sett ovanifrån skall karossen täcka hjulen.

PICKUP

Original

BRAID

Valfri

MOTORKABEL

Valfri

DÄCKTYP FRAM

Original, slipning/lackering ej tillåten.

DÄCKTYP BAK

Original, Rimlig slipning tillåten. Ej ok att slipa ner däcken till tunna slicks.

FÄLGTYP FRAM

Original

FÄLGTYP BAK

Original

BUSSNINGAR

Original, utbytesdel NSR4806

AXEL FRAM

Original

AXEL BAK

Original, utbytesdel NSR4802. Tillåtet att shimsa axel för att förhindra rörelser i sidled i drivlinan.

VIKT

Valfri på insidan av kaross & chassie.

BELYSNING

Nej

HANDTAG

Fritt icke ställbart.

ÖVRIGT

-

Bilbana - fett kul!